口頭発表に関する注意・Oral Presentation Guidelines

発表者 For presenter

Zoom (https://zoom.us/jp-jp/meetings.html)を使って行います。Zoom ミーティングのリンクURLは大会事務局より事前にお送りします。

ご自身の発表の10分以上前にリンクURLをクリックしてご入室ください。

Zoomのアカウント登録(https://zoom.us/jp-jp/meetings.html)およびアプリのインストール(https://zoom.us/download#client_iphone)を事前にお願いします(挙手機能を使用するためにはアプリのインストールが必要となります)。

講演者は画面を共有し、マイクとカメラをオンにして発表します。発表時間は 14 分 30 秒(発表 12 分・質疑 2 分 30 秒)です。

プログラムのつつがない進行のため、指定された「口頭発表テスト」時間に必ず動作確認を行ってください。

なお、念のため発表ファイルを6月25日(金)昼12時までに大会事務局までお送りください。

今大会には外国人研究者も多く参加されることが予想されますので、発表資料に英語を併記するなど、非日本語話者にもご配慮いただけると幸いです。

なお、発表者には次の発表の座長をして頂きますので、発表後も退席しないようお願いします。








Before the congress day
Oral Presentation will be held using Zoom (https://zoom.us/jp-jp/meetings.html).

Please register/sign up Zoom before the congress day.

Presenters are required to download Zoom app (https://zoom.us/download#client_iphone) to utilize the “hand raising function.”

The Zoom link to access to the presentation system will be sent via email by the congress day.

On the congress day
Please click the link and enter the zoom presentation system at least 10 minutes before your presentation time.

Please share your screen, and turn on your microphone and camera.

The presentation time is 14 minutes and 30 seconds: 12 minutes for the presentation session and 2 minutes and 30 seconds for the Q & A session.

Please conduct an operation test at the designated time for proceeding the program smoothly.

Please send us (jaste31@hiroshima-u.ac.jp) your slides by 12:00 noon on 25th June (Fri) just in case.

We ask each presenter to be a chair of the next presentation, therefore, please do not leave the meeting room after your presentation.

参加者 For audience
大会事務局より事前にお送りするZoom ミーティングのリンクURLをクリックしてご入室ください。

Zoomのアカウント登録(https://zoom.us/jp-jp/meetings.html)およびアプリのインストール(https://zoom.us/download#client_iphone)を事前にお願いします(ブラウザでも参加できますが、挙手機能が使用できません)。

質問時以外はマイクとカメラをオフにしてください。質問のある人はZoomの挙手機能を利用して手を挙げてください。また、Zoomのチャット機能を利用して、質問することも可能です。チャットの宛先は「全員」を指定してください




Zoom will be used for the oral session.

Please register for a Zoom account on your own in advance (https://zoom.us/jp-jp/meetings.html).

You can join the oral session by clicking on the link URL, which will be sent via an e-mail. Please turn off the microphone and web-camera except when asking questions.

If you have any questions on the presentations, please use “hand raising function” to raise your hand, or use chat feature.

Notice that you can use the “hand raising function” only when you download the Zoom app (https://zoom.us/download#client_iphone).Please choose “to everyone” when you ask a question via chat.